"itemReviewed"
top of page

Vilkår og betingelser

Helene Østgård | oestgaardhelene@gmail.com | +47 97631644

MVA: 934436326

ArtbyHelene – Vilkår og betingelser

Nettstedet ArtbyHelene og tilhørende tjenester gjøres tilgjengelig for deg i henhold til følgende vilkår og betingelser, samt eventuelle andre regler publisert på vårt nettsted. Vennligst les disse vilkårene nøye før du legger inn en bestilling på www.artbyhelene.no.
Art by Helene Østgård er et selskap registrert i Norge med organisasjonsnummer 934436326. Vår registrerte adresse er Othilie Tonningsvei 14A, 0486 Oslo.

Vi ønsker spesielt å gjøre deg oppmerksom på våre retningslinjer knyttet til kjøpsbetingelser i disse vilkårene og vår personvernerklæring. Ved å besøke nettstedet vårt, bruke noen deler av det og/eller kjøpe noe fra oss, samtykker du i å være bundet av disse vilkårene. Vi forbeholder oss retten til å oppdatere vilkårene og betingelsene fra tid til annen.

 

Pris

Oppgitt pris på produktet er totalbeløpet kjøper skal betale. MERK: Fraktkostnader er ikke inkludert. Frakt legges til, og du vil kunne velge ønsket fraktmetode før du fullfører bestillingen.

 

Avtale

Når du fullfører en bestilling i nettbutikken vår, blir avtalen bindende, og produktet forberedes for utsendelse. Dersom bestillingen er gjort ved en feil, vennligst kontakt oss umiddelbart for å be om kansellering.

 

Betaling

Betaling for våre produkter skjer gjennom våre utvalgte betalingsløsninger. Vi aksepterer kun direkte betalinger og benytter tjenester som Visa, MasterCard og andre kortoperatører. Du kan også velge å betale med PayPal eller Vipps. Du vil bli videresendt til deres betalingsside, hvor du må logge inn og godkjenne bestillingen før betalingen fullføres.

 

Frakt

Ved bestillinger innen EU sendes varene med DDP (Delivery Duty Paid), hvilket betyr at alle skatter og avgifter er inkludert i sluttprisen. Bestillinger utenfor EU sendes med DDU (Delivery Duty Unpaid), hvilket betyr at skatter og avgifter ikke er inkludert i sluttprisen. Bestillingen kan derfor være gjenstand for lokale skatter og importavgifter fra tollmyndigheter eller fraktselskap. Vi kan ikke beregne eksakt toll- og avgiftsbeløp, da disse avhenger av lokale satser i blant annet Norge, Storbritannia og USA. Art by Helene dekker ikke slike skatter, avgifter eller tilknyttede gebyrer. Skatter og avgifter på returnerte eller uavhentede pakker dekkes heller ikke av Art by Helene.

Dersom leveringstid ikke er spesifisert i bestillingsprosessen, vil varen leveres senest 30 dager etter bestilling. Du kan velge ønsket leveringsmetode før betaling, og kostnaden for denne vil vises før bestillingen fullføres.

 

Forsinkelser

Når du mottar produktet, er du ansvarlig for eventuelle skader som kan oppstå etter levering.

Ved forsinket levering kan du kreve erstatning for tap forårsaket av forsinkelsen, med mindre Art by Helene kan bevise at forsinkelsen skyldes forhold utenfor vår kontroll, som for eksempel: 

  • Uforutsette transportproblemer, som streik i transportsektoren, tekniske feil hos fraktselskapet eller logistikkforsinkelser som kunstneren ikke kan påvirke.

  • Ekstreme værforhold, for eksempel storm, flom eller snøkaos som gjør det umulig for transportøren å levere til avtalt tid.

  • Force majeure-hendelser, slik som naturkatastrofer, brann, pandemi-relaterte restriksjoner eller andre myndighetspålagte tiltak som hindrer normal levering.

. Slike forhold kan frita for ansvar. Ved slike hendelser vil Art by Helene informere om dette ved starten og slutten av perioden. Hvis situasjonen varer i mer enn fire måneder, kan både du og Art by Helene heve kjøpet med umiddelbar virkning.

 

Retur

Vi aksepterer retur og bytte innen 14 dager etter at du har mottatt produktet. For at returen skal godkjennes, må varen være ubrukt, i samme stand som ved mottak, og i originalemballasjen. Du er ansvarlig for skader som skjer under returfrakten, så vi anbefaler å pakke varen godt og bruke en pålitelig fraktmetode. Du må selv dekke returkostnadene.

Før du returnerer en vare, send en e-post til oestgaardhelene@gmail.com med ordrenummer og forespørsel.

Når vi har bekreftet forespørselen, kan du sende varen til oppgitt adresse. Hvis du returnerer en vare fra utenfor EU, merk pakken tydelig med RETURN ORDER. Hvis ikke, kan det påløpe toll og avgifter som trekkes fra refusjonen. Bruk en sporbar fraktmetode ved retur. Vi er ikke ansvarlige for bortkomne pakker. Vi forbeholder oss retten til å nekte refusjon hvis varen er skadet, ufullstendig eller ikke oppfyller returkravene.

NB! Bestillingsverk er ikke mulig å returnere da dette er tilpasset kunden.

Reklamasjon og rettigheter

Dersom du mottar et produkt som er skadet eller har en feil, ta kontakt med Art by Helene umiddelbart.

Vær oppmerksom på at små sprekker og ujevnheter i kunsten vår er en del av designet og ikke anses som reklamasjonsgrunnlag. Større sprekker, manglende elementer eller materialer skal imidlertid meldes inn.

Inspiser varene dine ved mottak for eventuelle skader. Synlige ytre skader på emballasjen skal meldes til oss. Noter også skaden ved mottak og be sjåfør eller utleveringssted dokumentere det. Hvis du oppdager skader etter at pakken er åpnet, kontakt Art by Helene umiddelbart.

Ved transportskader, send e-post til oestgaardhelene@gmail.com med beskrivelse, bilder av skade og emballasje, samt ordrenummer. For å kunne melde krav til fraktselskapet, må vi rapportere skaden innen 1–3 virkedager. Vi setter derfor pris på at du kontakter oss innen denne fristen.

Kontaktinformasjon

Hvis du har spørsmål om våre tjenester og produkter, kontakt oss gjerne på e-post: oestgaardhelene@gmail.com.

bottom of page